2007/09/11

about

Futura Pragensis Team
Futura Pragensis je mezinárodní tým mladých architektů, umělců a teoretiků původem z Prahy. Naším cílem je prezentovat futuristické architektonické vize, poukazovat na současný stav našeho prostředí, městských oblastí a iniciovat diskuze o možných technických a architektonických změnách v blízké i daleké budoucnosti. Ukazujeme možné cesty vývoje, reálné projekty stejně jako utopie a umělecké experimenty. Pečlivě sledujeme změny v městském prostředí a hledáme nová konceptuální řešení pro udržitelný rozvoj a snažíme se reagovat na vývoj v jiných vědních oborech.

Futura Pragensis vznikla na přelomu let 2005 a 2006 aby prezentovala své první práce v Národní Galerii v Praze, Výstava poté cestovala do galerie NoD v Praze a dále na Slovensko, do Bratislavy a Košic.
Projekt aeonScope byl poprvé prezentován v galerii Design Exchange v Torontu na podzim roku 2006. Jde o interaktivní syntetické prostředí postavené na technologiích herního průmyslu - jmenovitě na enginu Source ze hry Half Life 2.

- - -
Futura Pragensis Team
Futura Pragensis is international team of young architects, artists and theorists based in Prague. Our task is to present futuristic architectural visions, point out contemporary state of our environment, urban zones and environment to raise discussion about possible future architectural and technical changes in both close and far future. We show possible ways of development, real projects as well as utopias and artistic experiments. We closely watch changes of urban areas looking for new concept solutions for sustainable development. We try to react on advances in other scientific fields.

Futura Pragensis was summoned for first exhibition in National Gallery of Czech Republic in winter 2005/2006. The exhibition itself then travelled to NoD gallery Prague, VEZA gallery in Bratislava, Slovakia and National technical museum in Kosice, Slovakia. Project aeonScope was first time presented in Design Exchange gallery, Toronto, Canada in autumn 2006. It is interactive synthetic environment built on computer-gaming technologies, especially Half-Life 2 Source Engine.

No comments: